Pyhännän kappeliseurakunta

Siikalatvan seurakunnan alueella on kaksi kuntaa: Pyhäntä ja Siikalatva (entiset Kestilän, Piippolan, Pulkkilan ja Rantsilan kunnat). Pyhäntä on virkeä teollisuuspitäjä. Kunnan alueella on elintarviketeollisuutta ja puutavaran valmistusta sekä jatkojalostusta suorittavia yrityksiä.

Pyhännän kirkossa voi kuulla voimakasta virren veisuuta ja heleää lasten ja nuorten laulua. Voimallinen laulu johtuu osittain vireästä kuorotoiminnasta. Pyhännän kappeliseurakunnassa toimii aktiivinen Lapsikuoro. Pyhäntästen aktiivisuus näkyy myös diakoniapiirien toiminnassa. Diakonipiirit kokoontuvat kerran kuukaudessa ja he järjestävät myös myyjäisiä ja kirpputoritoimintaa, joissa he keräävät varoja apua tarvitseville pyhäntäsille. Pyhännän kappeliseurakunnan ikärakenne on nuorempi kuin muiden kappeleiden. Lapsi- ja varhaisnuoriso- ja perhekerho toimivat säännöllisesti.

Pyhännän kappelineuvoston jäsenet ovat osallistuneet ahkerasti tapahtumien järjestämiseen. Niistä esimerkkinä mainittakoon mm. seurakuntatalon rannan kunnostus ja joulupuurotarjoilu Pyhännän joulunavauksessa. Toiminnan kehittämisajatuksista voi rohkeasti ottaa yhteyttä seurakunnan pappeihin, kirkkoherraan tai muihin työntekijöihin.

Pyhännällä ei ole seurakuntatoimistoa, joten tarvittaessa yhteys kirkkoherranvirastoon Pulkkilaan, Pulkkilantie 11, puh. 040-552 8989.

Toiminta Pyhännän kappeliseurakunnan alueella

Pyhännän kappeliseurakunnan vastuupappina on seurakuntapastori Paula Petäjäjärvi.

Kuorotoiminnasta (Pyhännän Lapsikuoro) vastaa kanttori Veijo Kinnunen. Kuorotoimintaan pääset tutustumaan musiikkisivuilta.

Diakoniatyön sarkaa hoitaa diakonissa Mervi Karttunen. Diakoniatyömuotoihin voit tutustua sivuilta Apua ja tukea sekä Osallistu, toimi ja vaikuta.

Nuorisotyöstä ja rippikoulutyöstä vastaa nuorisotyönohjaaja Sirkku Palola.

Pyhännän kappeliseurakunnassa on päiväkerho-, varhaisnuortenkerho- sekä perhekerhotoimintaa, joista vastaa lastenohjaaja Marja Haverinen.

Pyhännän kirkon alttaritaulu, kuva Markku Niemi