Rippikoulu

Täytätkö ensi vuonna 15 vuotta vai onko tärkeä elämänvaihe jäänyt väliin? Tervetuloa rippikouluun! Rippikoulussa voit pohtia yhdessä muiden kanssa elämään ja uskoon liittyviä asioita sekä tutustua oman seurakuntasi toimintaan.

Rippikoulussa saatetaan päätökseen kasteen yhteydessä annettu lupaus huolehtia kristillisestä kasvatuksesta ja opetuksesta (Matt. 28:18–20). Vaikkei sinua ole kastettu, ei huolta! Olet silti erittäin tervetullut rippikouluun ja kirkon jäseneksi kasteen myötä.

Rippikoulu  päättyy konfirmaatioon, missä tunnustat itse kristillisen uskon, johon sinut on kastettu. Konfirmaatio antaa sinulle oikeuden toimia kummina, osallistua itsenäisesti ehtoolliselle, äänioikeuden seurakuntavaaleissa jo 16 vuotiaana ja oikeuden asettua 18-vuotiaana ehdokkaaksi seurakuntavaaleissa. Myös avioliittoon vihkiminen kirkossa vaativat rippikoulun.

Rippikoulun voi suorittaa halutessaan myös päivärippikouluna kesäleirien yhteydessä. Aikuisrippikouluja järjestetään tarvittaessa.

Rippikoulun jälkeen voit osallistua isoskoulutukseen, joka kasvattaa nuorta leirityöhön rippikouluissa ja varhaisnuorten leireillä sekä tutustuttaa laajemmin seurakunnan toimintaan.

Rippikoulu

Diakoniapäivä yhteisvastuun hyväksi toukokuussa

Kuva, joka sisältää kohteen clipart

Kuvaus luotu automaattisesti    YHTEISVASTUUN LIPASKERÄYS, kerääjät liikkuvat kylillä n. tunnin ajan seuraavasti:

- Pyhännän rippikoululaisten lipaskeräys pe 19.4. klo 14.30 Pyhännän seurakuntatalo

- Rantsilan rippikoululaisten lipaskeräys pe 19.4. klo 15.15 Rantsilan seurakuntatalo Nuppula

- Pulkkilan rippikoululaisten lipaskeräys la 20.4. klo 10 Pulkkilan seurakuntatalo

- Kestilän rippikoululaisten lipaskeräys la 20.4. klo 10 Kestilän seurakuntakoti

- Piippolan rippikoululaisten lipaskeräys la 20.4. klo 11 Piippolan seurakuntakoti

Diakonissat Mervi Karttunen ja Eeva-liisa Kekkonen huolehtivat järjestelyistä

Leirien ajankohdat ja konfirmaatiopäivät

Leiri 1, 2.-8.6.2024, konfirmaatio 9.6.2024 Piippolassa. Ryhmäytyspäivä Kestilän Selkälässä 18.5. klo 10-15

Leiri 2, 14.-20.6.2024, konfirmaatio 23.6.2024 Pyhännällä. Ryhmäytyspäivä Kestilän Selkälässä 25.5. klo 10-15

Jos kaipaat lisätietoja niin soita tai viestittele!
Nuorisotyönohjaaja Sirkku Palola, p.0407427669 sirkku.palola@evl.fi

Kolme nuorta hoitamassa makkaranpaistoa ulkona nuotiopaikalla.
Iltanuotiot ja -ohjelmat jäävät rippileireistä mukavina hetkinä muistoihin.
Alboihin pukeutuneet rippikoululaiset seisovat alttarikaaren luona valmiina konfirmoitaviksi.
Rippikoulu päättyy konfirmaatiojuhlaan.

HUOM!

Seuraa rippikoulun ajan tiiviisti seurakunnan nettisivuja.

Niistä löydät ajantasalla olevaa tietoa tapahtumista ja tapahtumapaikoista.

Säilytä seurakuntaantutustumikorttisi huolellisesti.

Antoisaa rippikouluvuotta toivottaen,