Nepalin lapsia pukeutuneena koulupukuihin seisomassa jonoissa ja vilkuttavat kameralle.

LÄHETYKSEN KALENTEREITA 2024 myytävänä

kirkkoherranvirastolla Pulkkilassa, 12 € kpl lähetyksen hyväksi.

___________________________________________________________

Lähetystyö

Lähetystyö on Jumalan rakkauden välittämistä kotona ja maailmalla sanoin ja teoin. Jokainen seurakuntalainen voi tehdä lähetystyötä omanlaisenaan kristittynä.

Lähetystyötä voi tehdä omassa arjessaan kohtaamalla toinen ihminen missä tahansa: kahvilassa, bussissa, kadulla. Mukana voi olla myös osallistumalla seurakunnan toimintaan, rukoilemalla lähetystyön puolesta ja olemalla mukana varojen keräämisessä.

Lähetystyöntekijät tekevät oman koulutuksensa mukaista työtä kohteissaan maailmalla. He toimivat esimerkiksi kouluttajina, ovat sosiaalityössä ja raamatunkäännöstyössä.

Nimikkolähetit

Nimikkolähettien lähettäminen maailmalle tapahtuu lähetysjärjestöjen kautta. Lähetystyöstä kiinnostunut käy lähetysjärjestön koulutuksen ja tekee työsopimuksen järjestön kanssa. Seurakunnat tekevät puolestaan järjestön kanssa nimikkosopimuksen tietyn lähetin tukemisesta.

Useampi seurakunta voi tukea samaa lähetystyöntekijää. Sopimus voi koskea myös tiettyä hanketta yksittäisen lähetystyöntekijän sijaan.

Seurakuntamme lähettejä ovat:

Japani

Joanna ja Petteri Rantamäki

Heihin voit tutustua nettisivuilla: Rantamäki Petteri ja Joanna | Kansanlähetys (kansanlahetys.fi)

Uutiskirje 29.12.2023, video

Tansania

Linda Juntunen

Myanmar

Helene ja Joona Toivanen

Nimikkotyöalueet

Nepalin kenttä

Hosainan kuurojenkoulu Etiopiassa

Pipliaseuran Intian työn tukeminen

Lankapiiri

lankapiiri on tauolla

toimii Pulkkilassa

- joka toinen maanantai klo 17-19 (parittomilla viikoilla)

- kokoontuu seurakuntatalon kerhohuoneessa: Pulkkilantie 11, 92600 Pulkkila

- lankapiiriin voi tulla ja mennä ja tavata toisia oman aikataulun mukaan

- voi ottaa käsitöitä mukaan tai voidaan antaa käsitöitä tehtäväksi

voi olla myös ottamatta tai tekemättä mitään

- ohjelma on vapaata, joskus lauletaan virsiä, joskus luetaan,

joskus vain jutellaan

- ei ole aina seurakunnan työntekijää mukana, kokoontuu vapaaehtoisvoimin

- juodaan kahvia

Säännöllisesti toimivan lankapiirin lisäksi seurakunta järjestää erilaisia

tapahtumia lähetystyön hyväksi.

värikkäät, neulotut vauvan paidat kauniissa ympyrän muodossa esillä. Ympyrän keskellä pieniä villasukkia.
Nuttuja ja sukkia lapsille.