Taloudellinen tuki

Diakoniatyöntekijän kanssa voi keskustella taloudelliseen kriisiin johtaneista syistä luottamuksellisesti. Yhdessä voidaan miettiä , miten tilanteesta voi päästä eteenpäin.

Taloudelliset tukitoimet on tarkoitettu osaksi diakonia-asiakkaan kokonaisvaltaista tukea ja se on luonteeltaan tilapäistä.

Taloudellinen tuki toteutetaan pääsääntöisesti yhteistyössä sosiaalitoimen kanssa. Yhteistyö tapahtuu aina asiakkaan luvalla.

Avustuksia ei voi saada käteisenä, vaan tuki toteutetaan suoraan maksamalla lasku.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Uusi nettisivu talousapua tarvitseville

Palvelu on tarkoitettu talousasioissa apua hakeville. Sivustolle on koottu tietoa avun lähteistä diakoniatyön lisäksi myös muiden ammattilaisten sekä viranomaisten palveluista.

Rahahuolia - Evl.fi

Kirkon kuvapankki / Sanna Krook

Talousongelmissa on hyvä ottaa aina ensin yhteyttä sosiaalitoimistoon tai talous- ja velkaneuvontaan. Seurakunnan diakoniasta saat myös apua. Seurakunnan diakoniatyöntekijä keskustelee luottamuksellisesti kanssasi raha- ja velkatilanteestasi.

Talousapua ja -neuvontaa