Kestilän kappeliseurakunta

Kestilä sijaitsee Siikajoen latvavesien alueella rajoittuen Kainuun maakuntaan Vaalaan  ja Vuolijokeen (nykyisin Kajaani).

Kirkko, hautausmaa ja muut seurakunnan kiinteistöt sijaitsevat keskellä kylää ja ovat näkyvä ja tärkeä osa kyläkokonaisuudesta.

Vapaaehtois- ja talkootoiminta on kestisille ollut aina ominaista. Eri kylien kylätoimikunnat jäsenineen ovat aktiivisia toimijoita ja näin ovat tärkeä voimavara pienen kappeliseurakunnan toiminnassa.

Siikalatvan seurakunnan kirkkoherranvirasto sijaitsee Pulkkilassa seurakuntatalon toisessa päässä, Pulkkilantie 11, puh. 040 552 8989.

Toiminta Kestilän kappeliseurakunnan alueella

Kestilän kappeliseurakunnan vastuupappina on seurakuntapastori Peter Väänänen.

Kuorotoiminnasta vastaa kanttori Veijo Kinnunen. Kuorotoimintaan pääset tutustumaan musiikkisivulta.

Diakonityön sarkaa hoitta diakonissa Eeva-Liisa Kekkonen. Diakonityömuotoihin voit tutustua sivulla Apua ja tukea sekä Osallistu, toimi ja vaikuta.

Lasten ja varhaisnuorten kerhoista vastaa lastenohjaaja Marja Haverinen. Kerhotoiminnasta lisää löydät sivulta Tule mukaan.

Nuorisotyöstä ja rippikoulutyöstä vastaa nuorisotyönohjaaja Sirkku Palola.

Kestilän kirkon alttaritaulu, kuva Markku Niemi